وزیر علوم و روسای ۴۰ دانشگاه فرانسه در راه ایران | گزارش همه تعاملات علمی ایران

وزیر علوم و روسای ۴۰ دانشگاه فرانسه در راه ایران | گزارش همه تعاملات علمی ایران

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:رییس مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بزرگترین هیات علمی کشور فرانسه متشکل
اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
رییس مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بزرگترین هیات علمی کشور فرانسه متشکل از روسای ۴۰ دانشگاه و وزیر علوم این کشور به منظور تبادل علمی، طی روزهای ۲۳ و ۲۴ آذر به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حسین سالار آملی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تعامل بین المللی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري افزود: وزارت علوم دیپلماسی خود را روی راه اندازی سه محور کرسی های ادبیات فارسی، ایران شناسی و اسلام شناسی، همکاری با کشورهای هدف در حوزه علم و پژوهش و بهره گیری از ایرانیان در دنیا عملیاتی کرده است.

وی گفت: در دانشگاه های 35 کشور کرسی ادبیات فارسی برگزار می شود و سه هزار و 620 نفر در خارج از کشور دوره های مقطع لیسانس، ارشد و دکترا را در این کرسی ها می گذرانند.

سالار آملی گفت: برای نخستین بار حوزه شیعه شناسی در دانشگاه آنکارا ترکیه راه اندازی شد.

وی ادامه داد: محور دوم مذاکرات وزارت علوم با کشورهای هدف در دولت یازدهم با کشورهای همسایه از جمله عراق، اردن، تاجیکستان، قرقیزستان و کشورهای چین، آلمان، اتریش، روسیه، فرانسه و ژاپن تعریف شده است.

سالار آملی گفت: وزارت علوم با این کشورها در پی چهار هدف اساسی از قبیل برگزاری دوره های مشترک تحصیلی، انجام پژوهش های مشترک تبادل دانشجو و تبادل هیات های علمی است.

وی خاطرنشان کرد: محور سوم توسعه علم و فناوری بر اساس بهره مندی از ایرانیان خارج از کشور است، به گونه ای که سال 93 تعداد 13 پروژه مشترک و سال گذشته 15 پروژه برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: طی روزهای آخر هفته دو هیات علمی از کشور آلمان برای همکاری های مشترک و برگزاری کارگاه های آموزشی به ایران سفر می کنند و طی روزهای 21 و 22 آذر ماه نشست علمی فناوری با دانشگاه هایی از روسیه خواهیم داشت.

سالار آملی با بیان اینکه فعالیت های خود را با روسیه توسعه داده ایم، گفت: دانشگاه شهید بهشتی در مسکو دفتر دارد و 13 دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به این مرکز علمی در روسیه اعزام شده اند.

وی گفت: روزهای 22 و 23 آذر اولین کارگاه مشترک با کشور هند در تهران برگزار خواهد شد و آخر آذر نیز هیات کشور سوئد به تهران سفر می کند. هم اکنون هیات 25 نفره از ایتالیا برای همکاری در زمینه فن آوری و نوآوری در کشور حضور دارد.